sobota 1. novembra 2014

Yves Rocher | Culture Bio Sprchové gély

Nacapená nálepka na obale produktu „bio“, „natural“, „prírodný“ neznamená vždy naozaj nezávadný, netoxický produkt. Bohužiaľ je na to naša legislatíva krátka. No ešteže sa musí uvádzať vždy zloženie a tak sa stačí pozrieť a všetko je hneď jasnejšie. Aspoň mne :). Yves Rocher o sebe deklaruje, že je prírodná kozmetika. Pravda? Mojím odhadom, asi tak z 90% tomu tak nie je. Na ich webovej stránke sa ale dá dopracovať k záložke "bio". Veľmi skromnej záložke. Takže po malom prieskume som z predajne odchádzala s kompletnou nádielkou a dokonca aj nejakú dekoratívku 100% natural origin som našla!


Vzala som si hneď 2 kusy z rady Culture Bio, s certifikátom EcoCert, a to Sprchovací gél s bio aloe vera a Krémový sprchovací gél s bio argánovým olejom. Oba majú 200 ml, a sú po 2,70 €. 99 % zložiek prírodného pôvodu a 34% je bio ingrediencií pochádzajúcich z ekologického poľnohospodárstva. Mycia zložka Ammonium Lauryl Sulfate je až na treťom mieste, Šťava z aloe vera (Aloe Barbadensis Leaf Juice) na druhom mieste! Chválim. Aloe vera v zhmotnení tohto gélu vonia celkom príjemne a fresh aj po x použitiach. Druhá variácia bio gélu, ten s argánovým olejom mi až tak voňavá neprišla. Ale je viac výživnejší. Sprcháče majú certifikát bio EcoCert a príjemné zloženie. Jediné čo im chcem vytknúť je nepraktické viečko. Na obal by mali seriózne zvážiť nejaké varovanie, napr. pozor hrozí zlomený necht. Pre životu nepotrebné komplikácie tohto druhu, sprcháč nezatváram nadoraz. Snáď sa nevyparí.


Čo som si narýchlo všimla v predajni, väčšina sprchových gélov z rady Jardins Du Monde je bez SLS/SLES a parabénov. Bohužiaľ môj dávny obľúbenec, ten s najúžasnejšou vôňou kávy nie :(. No Culture Bio považujem za jedny z best of z pohľadu kvalita/cena. Teším sa teda, že bio vánok zavial aj k YR. Len tak ďalej.

2 komentáre:

  1. Veľmi, veľmi dobre sa čítajú tvoje články ! Pred pár dňami som narazila na tvoj blog.. A toto je asi jediný, ktorý som prečítala celkom cely ! <3
    Nedávno som videla v predajni niečo z tejto rady, tak sa chystám zajtra brať obchod útokom a uloviť si nejaké tie kúsky. A snáď sa mi podarí nájsť aj voľajaký ten suvenír z dekoratívky :)
    Len tak ďalej, horlivo čakám na ďalšie príspevky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Erin, dakujem velmi velmi za taku pochvalu! Dufam, ze si pri jeho citani neprebdela celu noc ;).
      Podarilo sa ti nakoniec v YR nieco dobre a bio uchmatnut? :) Ja som od nich kedysi mala aj 100% prirodnu kajalovu ciernu ceruzu na oci, ale uz ju stiahli z ponuky. A nic viac bio z dekorativky mi nevedela teta predavacka poradit...

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...