sobota 24. októbra 2015

Annemarie Borlind | Prírodný tekutý korektor

Ahojte biotifulky! Dnešný príspevok nadviažem na ten posledný, o korektore doktora Hauschku , kde som už avizovala že onedlho napíšem recenziu aj na ďalšieho krycieho pomocníka na kruhy pod očami. Takže tu je a budeme porovnávať :).


Moja druhá veľká investícia do prírodného korektoru ma vyšla na cca 14 €. Rozhodla som sa vyskúšať Annemarie Borlind. Vzhľadom na objem 1,5 ml je to cena poriadna. Hauschkov korektor má aspoň o 1 ml viac.


Existuje v dvoch odtieňoch, pod oči som zvolila ten svetlejší. A že je naozaj veľmi svetlý. Balenie je praktické, ide o korektor v pere s aplikačným štetčekom. S tým sa mi opäť nepracovalo nijak dokonale a vklepkávanie prstami je na nezaplatenie.


Oproti korektoru od Dr. Hauschka má zloženie výrazne iné. Žiadnu vodu, alkohol ani esenciálne oleje tu nenájdete. Dobrá správa pre citlivky, ale vlastne pre všetkých :). Dalo by sa povedať, že táto vecička je celá na báze oleja. Olejového oceánu :). Hneď na prvom mieste je jojobák, čo bola najlepšia voľba, pretože nezanechá mastnú stopu. Svojím zložením sa podobá látkam, ktoré produkuje ľudské telo. Nasledujú triglyceridy, mokraďkový olej a ricínový olej. Prvým štyrom miestam kraľujú oleje. Aj keď je ich rôznorodosť oproti Hauschkovmu korektoru nižšia, celkový pomer tam odhadujem na väčší. Btw, u Annemarie Borlind majú také sympatické heslo: "Čo nemôžem zjesť, to si nedám na tvár." Oleje by sa ešte dali risknúť. No ale potom tu máme iné lahôdky ako aj konzervant phenoxyethanol a to by ste už ochutnávať nechceli :). Ďalej tam vidno viacero pleti prospešných látok ako bisabolol, kandeliový vosk, lecitín, vitamín E, antioxidant. Absencia esenciálnych olejov spôsobuje, že korektor má žiadnu alebo takú jemnú klasickú púdrovú vôňu. Občas ju cítim, občas nie. Asi mám zvláštny nos :).

Krytie je stredné až úplne, závisí od množstva produktu a ako "do-stratena" sa roznesie. Ale ak sa to nepreženie, vôbec nepôsobí ako maska a spoľahlivo schová kruhy pod očami. Len odporúčam jemne prepúdrovať, lebo veď ste videli tie oleje. Kryje omnoho lepšie ako Dr. Hauschka, čo môžete vidieť na obrázku srdiečka na mojej ruke nižšie, kde z ľavej strany som naniesla A. Borlind a z pravej Hauschku. Pekne vidno aj rozdielnosť ich najsvetlejších odtieňov:


Našla som u neho 2 nedostatky. Prvá je, že sa mi zdá, že tie oleje tam proste nie sú dosť dobre "za-emulgované" lebo zakaždým keď po dlhšej dobe otvorím kryt, štetec je zaliatym čírym olejom :/. Snažila som sa tento jav zachytiť, ale neviem či to viete dobre pozorovať na obrázku nižšie. Treba ho zakaždým očistiť o obrúsok a ja sa len nasrdím, že z toho mikro 1,5 mililitra zbytočne zase ubudlo. A ako to ovplyvní celkovú zmes, keď oleje zredukujem a zvyšok tam ostáva? Áno, nad zvláštnymi vecami sa ja zamýšľam :). Každopádne, je to opäť kandidát na úschovu v chladničke. Po druhé, ak sa to s množstvom preženie, zhlukuje sa do ohybov okolo oka a mikrovrások, preto pozor aj na množstvo púdru. Ale s výdržou som spokojná.


PLUSY:MÍNUSY:
- prírodný výrobok, bio certifikáty EcoControl, BdiH, CSE a Vegan- cena a objem
- krytie- pri izbovej teplote púšťa oleje
- obsahuje výživne oleje

Verdikt? Je to zatiaľ môj najlepší prírodný korektor, krytie + výdrž sú výrazne lepšie ako Dr. Hauschka a Alverde. Ale vidíte tie mínusy. Prezradím, že na ceste mám objednaný ďalší zaujímavý prírodný kúsok, za oveľa rozumnejšiu cenu a vkladám do toho korektora veľkú nádej ;). Akého máte vy favorita?

Krásny víkend! ♥

5 komentárov:

  1. Ahoj.
    Poznáš Avril? Je to francúzska prírodná kozmetika. Korektor je fajn. Mám kruhy pod očami - podľa mňa veľmi výrazne a celkom fajn ich zakryje.
    Ak by si mala záujem otestovať: obchod@rosemont.sk. Viac informácií v našom obchode rosemont.sk
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj. Si si istá, že SILICA je protihrudkujúca látka a regulátor viskozity? Ako SILICA totiž bývajú uvádzané ÉTERICKÉ OLEJE. Ani HYDROGENATED LECITHIN a HYDROGENATED PALM GLYCERIDES CITRATE nebudú hydratačné látky. Zložky tohto prípravku nemôžu byť emulgované ani za-emulgované, lebo emulgácia je proces spájania dvoch tekutín, ktoré sú za normálnych okolností nezmiešateľné - napr. voda a olej. V zložení som nenašla vodnú zložku. Skús korektor skladovať štetcom hore a pred použitím potriasť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj anonym, na úvod, nie som chemik :), ale vždy sa snažím hľadať info u viacerých zdrojov. Podľa ewg.org je silica tým, čo uvádzam. Nemyslím, že by bolo vhodné do korektoru pre očné okolie miešať EO, ktoré sú pre pokožku dráždivé, navyše z neho takmer žiadnu vôňu necítim. Nevylučujem však, že pod pojmom silica sa uvádzajú aj EO.
      Ostatné 2 látky, ktoré spomínaš, ewg.org označuje aj ako "conditioning agent". O látke Hydrogenated Lecithin sa často píše, že má účinky podobné, ak nie rovnaké, ako samotný lecitín.
      Bohužiaľ potrasenie s ním nič neurobí, keďže je naozaj veľmi hustý. Jediné čo trošku pomôže, je držať ho v chlade.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...