štvrtok 3. mája 2018

Detoxikačná micelárna voda na hĺbkové čistenie pleti | Soaphoria

Keď už tu máme ten jarný detoxikačný čas, rozhodla som sa, že poriadny detox doprajem aj mojej pleti. Akonáhle sa oteplilo a pohybujem sa viac na čerstvom vzduchu, podpisuje sa to na pokožke. Už len keď si predstavím, čo každé ráno zotieram zo stola na balkóne. Prach zo stavby, tmavé čiastočky z ovzdušia, zeleno – žltý saharský piesok či peľ? Ťažko určiť, o akú konkrétnu zmes ide, ale určite to nechcem mať v mojich pleťových póroch :).


Soaphoria nedávno prišla s novinkou, ktorá sa volá Detoxikačná micelárna voda na hĺbkové čistenie pleti. Ihneď ma zaujalo zloženie, pretože s niečím takým som sa ešte nestretla. Pleťovými mydlami na báze čierneho uhlia sa to v obchodoch len tak hemží a všeobecne lámu rekordy predajnosti, ale „čierna“ pleťová voda? Za to môžu práve čiastočky čierneho aktívneho uhlia, ktoré sa usádzajú na dne fľaštičky, a po pretrepaní zafarbia vodu na čierno. Obrovské plus, ktoré u mňa za zloženie získava je absencia alkoholu. Teda nemusia sa obávať ani majiteľky extrémne citlivej a alergickej pleti. Proste je to Pani prírodná micelárka.


Jej hlavnou zložkou je rozmarínová kvetová voda. Inými slovami koncentrovaný tekutý extrakt, hydrolát, ktorý sa získava z byliniek parnou destiláciou. Rozmarín lekársky poteší každý jeden typ pleti. Pri mastnej a zmiešanej pomáha hojiť zápaly, akné, vyrážky rôzneho pôvodu, obmedzuje tvorbu kožného mazu, zmatňuje a sťahuje póry. Rovnako ju ale ocení aj pleť unavená, vystresovaná, či suchá, pretože ju na jednej strane pomáha upokojiť, ale zároveň stimuluje prekrvenie, pleť rozjasňuje a osviežuje. Navyše, neskutočne krásne vonia, sviežo, upokojujúco. Pripomína mi dovolenkovú atmosféru Stredomoria. Až pri používaní tejto vody som si uvedomila, že vo svojej aromalampe som ešte rozmarínový esenciálny olej nikdy nemala, a tak som to hneď musela napraviť.


Druhú zložku v najväčšom podiele predstavuje kvetová voda z medovky lekárskej. Tá tu tiež nie je len tak náhodou. Hodí sa na všetky typy pleti, špeciálne na unavenú, podráždenú, ktorú upokojí a rovnako na mastnú, problematickú, pretože má antibakteriálne vlastnosti. Napriek tomu je veľmi jemná, krásne hydratuje, regeneruje, rozjasňuje a reguluje tvorbu mazu. Jej vôňa je osviežujúca, bylinková, s typickým citrónovými tónmi medovky.

Olej z limetky pridáva na sviežej citrusovej vôni a vyvažuje tmavé škvrny na pleti, sťahuje póry, reguluje kožný maz, pomáha liečiť vyrážky, akné a spálenú pleť.

Hoci rozmarín, medovka aj limetkový olej majú dobré čistiace schopnosti, avizovanú hĺbkovú a absolútnu detoxikáciu pleti zrealizuje práve aktívne čierne uhlie. Toto uhlie je najpoužívanejšou adsorpčnou látkou, t.j. priťahuje iné látky zo svojho okolia a tie dokážu priľnúť na jej povrch. Čierne uhlie na seba perfektne viaže z pórov pleti všetky zanesené nečistoty a mastnotu. Vďaka aktívnemu uhliu sa táto voda právom nazýva micelárna. U klasických drogérkových micelárnych vôd za tento efekt môžu synteticky vyrobené látky. Čo je podľa mňa ale omnoho väčší prúser, známe a najpredávanejšie micelárky (Garnier, Loeral, Vichy a pod.) obsahujú kontroverzný konzervant Polyaminopropyl Biguanide (PHMB), ktorý Európska komisia ešte v roku 2015 zaradila do skupiny potenciálne rakovinotvorných látok (viac info TU).


Aká je moja skúsenosť?

Akonáhle vystúpia teploty trošku vyššie nad normál, pleť sa mi mení z normálnej na mastnú až zmiešanú, vďaka čomu sa ako bonus ešte ukazujú rôzne vyrážky či potničky. Túto micelárku používam tretí týždeň, vlastne odkedy máme v Bratislave na prelome apríla a mája neskutočných +27°C. Moju pleť, protestujúcu voči teplu, sa mi myslím celkom podarilo dostať pod kontrolu. Zmatňujúci efekt je presne to, čo som hľadala. Existujúce vyrážky sa rýchlejšie zahojili a viditeľne sa tvoria v nižšom množstve. Pleť mám veľakrát od ostrého jarného slnka alebo vetra Severáka mierne začervenanú, s jej upokojením si takmer s okamžitou platnosťou poradí rozmarín a medovka. Geniálna čistiaca voda 2 v 1 s jednoduchým, účinným zložením. A svojou bylinkovou rozmarínovo-medovkovou-citrusovou vôňou ma dostala už úplne.

Výborne dopĺňa partiu prírodných a vegan produktov pre mastnú a problematickú pleť, ktorú som vám popisovala v tomto článku, vrátane tipov o jej starostlivosť.

Ak je hĺbkovo čistiace mydlo Carbone s čiernym uhlím vašim obľúbencom a stálicou, budete milovať aj túto micelárnu vodu! Kúpite ju na Biotiful.sk, kde nájdete aj tip na použitie a detailné info. Dôležitou informáciou ešte je, že napriek čiernej farbe tejto vody, sa určite nemusíte báť. Pokožku nefarbí :).

Už ste niekedy mali česť s touto Soaphoristickou radou Himalay? Aké prírodné vône preferujete?

Majte krásny deň ♥
Evka

Biotiful.sk


Podobné príspevky na blogu:
► Starostlivosť a čistenie problematickej, mastnej pleti | Prírodná a vegan kozmetika
► Neopísateľná vôňa krásy a čistoty - rada Himalay od Soaphoria
► Prečo dať šancu tuhým šampónom?
► DIY recepty: Namiešajte si vlastné pleťové sérum


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...