streda 3. júna 2015

Sante | Šampón s jojobovým olejom

V doslovnom preklade, šampónujúci šampón :). To "Shampooing" na obale asi bude francúzsky preklad? :). V každom prípade ma zaujal svojim zložením, od nemeckej značky Sante som toho ešte veľa neskúsila. Tmavohnedý obal mi príde trošku smutná voľba, a tak som foto vylepšila o darčeky od mojej sestričky. Úžasná prírodná kefa pre suchý aj mokrý peeling a tie mini hotelové balenia boli na moje požiadanie. Aké skvel, že uvedomelé svetové hotelové reťazce už hosťom prichystajú bio kozmetiku! :) (toto je konkrétne Eco-Boutique)


Efekt na vlasoch
Paradoxne, šampónujúci šampón až tak veľmi "nešampónuje", nepení. Človek by si myslel, že teda ani poriadne neumýva, ale to je práve ten všeobecne zle zaužívaný názor a následne náš praxou naučený pocit, že penu potrebujeme na kvalitné umytie vlasov. No fanúšikovia prírodnej kozmetiky správne tušia, že syntetické penidlá sú v kozmetike len zbytočnosť, a pravdepodobne aj zdraviu škodlivé. Najlepšie je to pozorovateľné práve u bio šampónov, kde som ich aj mala zo začiatku nutkanie nalievať plné dlane, pretože som si hovorila "že to predsa musí aj poriadnejšie zapeniť!". Chyba začiatočníka :). Následne to celé malo vždy úplne opačný efekt a vlasy boli z konskej dávky šampónu zaťažené a presušené.

No konečne k veci: jojobový Sante je veľmi jemný šampón s jemnou vôňou. Umýva dobre, ale na extrémne mastné vlasy by som odporúčala šampónovať 2x, v prípade ťažkej vlasovej masky, napríklad s ricínovým olejom aj 3x.. Napriek tomu všetkému nehrozia ani spľasnuté ani zplihnuté vlasy. Treba ho určite dávkovať s mierou a neobávať sa, že toľko nepení :).


Zloženie
Prvých niekoľko miest a teda najväčší podiel tvorí voda, hydratačné a jemné mycie látky, žiadne sulfáty. Alkohol na treťom mieste je trochu risk pre citlivú pokožku hlavy. Takmer naplno tu plní funkciu konzervanta, v tomto trošku vypomáha aj kyselina citrónová. Jojobový olej je na 10.mieste v zložení, výborne regeneruje a hojí poškodenú a citlivú pokožku. Údajne vie pomôcť aj pri vypadávaní alebo posilnení riedkych vlasov. Tesne za ním nasledujú ovocné výťažky z pomaranča, marakuje a manga. Priznám sa, že keby som o týchto vedela dopredu, asi ho nekupujem, keďže som alergik :). Našťastie žiaden problém mi nenarobili, naopak, mali by sa postarať o objem, a vitamínmi a všetkým dobrým čo obsahujú aj o lesk vlasov. Ešte je tam napríklad, arginín, ten zase dobre vlas obalí a vytvorí taký ochranný film. Zloženie hodnotím ako pekné a čisté :).

PLUSY:
- bio certifikát Natrue.org a Vegan
- bez sulfátov (Sulfate Free)
- vôňa
- cena do 5€


MÍNUSY:
- vyšší obsah alkoholu
Podobné príspevky na blogu:
Sante | Šampón Natural Balance s lipou
Prírodné tuhé šampóny a moja skúsenosť | Navia, Ponio, Musk
Prírodný šampón proti lupinám | Weleda

2 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...