streda 29. júla 2015

Saloos | Bio kokosový olej Orange

Viem, že neobjavím ďalší kontinent ak poviem, že kokosový olej je naozaj univerzálny beauty zázrak. Používam ho dlhodobo a najradšej ako telový krém, vlasový balzam a skvelý je aj teraz v lete ako olej po opaľovaní. Lenže, môj problém s ním (a pravdepodobne dosť subjektívny) je ten, že jeho čistá prirodzená vôňa mi po čase začala vadiť a pretransformovala sa mi na taký kokosový smrádok. Vzdať sa ho určite nechcem, práve kvôli tým pekným hydratačným účinkom. Proste ani s ním, ani bez neho. A potom som náhodou narazila na Saloosácke voňavé verzie! Inštinkt mi vravel, aby som vzala pomaranč.


Je obdobie nechutných horúčav (seriózne zvažujem presťahovanie sa do Švédska) a keďže kokosový olej má bod topenia sa pri teplote 24 °C a viac, vyzerá už dosť dlho takto:


Pri skladovaní v chladničke zase takto:


Nejdem vás unudiť miliónom pozitív tohto olejčeka, spýtajte sa kľudne v komentároch prípadne :). Prejdem k tomu najdôležitejšiemu, prečo som si ho tak obľúbila. Tušíte správne, kvôli vôni. Naozaj poctivá pomarančová, ako sľubuje obal. Špeciálne výborná je táto svieža vôňa teraz v leto, napríklad po opaľovaní. Určite svojej pokožke nepomôžete zmesou chemikálii v peknom obale s názvom "Mlieko po opaľovaní". Kokosový olej preniká hlboko do vrstiev pokožky, vyživuje, regeneruje, pri pravidelnom natieraní žiadne šúpanie sa nehrozí. A už sa cyklím pri tých pozitívach :). Btw, kokosový olej má prirodzený ochranný faktor SPF 4-8, čo viac?

Jeho krásne "širokospektrálne" využitie:
• na suchú, dehydrovanú pokožku
• olej po opaľovaní, olej na opaľovanie (SPF 4-8!)
• pár kvapiek do suchých končekov vlasov oživí a prevonia
• pleťový krém (radšej vynechať očné okolie, kvôli esenciálnym citrusovým olejom)
• voňavý masážny olej



V zložení ma zaujala iba jedna zložka, ktorú som nepoznala, ascorbyl palmitate. Po slovensky je to askorbylpalmitát, ester kyseliny askorbovej (vitamínu C) a kyseliny palmitovej, a je to antioxidant. Rovnako ako samotný vitamín C pridaný do oleja. Takže samé dobré veci tu máme :). Konzervanty do zloženia vôbec netreba, pretože perfektne konzervujú antioxidanty aj samotný kokosák.

Inak, dobrým tipom, keď sa vám tiež zunuje vôňa kokosáku, je pridať doň pár kvapiek obľúbeného esenciálneho oleja. Len sa treba trafiť :), lebo taká moja ultimate best of esencia - mäta, mi k nemu bohužiaľ nijak nepasuje. Saloos má už hotové verzie namiešané s vitamínom E. Tropic nie je nič pre mňa, Vanilka aj Čokoláda znejú mňam, ale ten s vôňou kávy, alebo teda Caffe Latte si píšem na vrch osobného wishlistu pre jesenné bio nákupy!
Vyskúšali ste niektorý? ♥

3 komentáre:

  1. Já jsem měla vanilkový a to je naprostá dokonalost! Miluju ho zejména na podzim a v imě, úplně si mě ta vůne po sprše hýčká!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip! :) Pomaranč bola skvelá voľba na leto, už sa mi skoro minul, vanilka alebo ešte čokoláda znie lákavo na zimu ;)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...