nedeľa 8. novembra 2015

Sante | Šampón Natural Balance s lipou

Od Sante som už jeden šampón mala, s jojobovým olejom. Bol celkom dobrý, neurazil, nenadchol. Nedávno prišla značka s vynovenými obalmi, ktorých dizajn sa mi vidí zbytočne premodernizovaný :). Človeka v drogérii asi zaujmú ihneď, ale viac sa mi jednoduche páčili tie pôvodné, boli také old school, v lepšej symbióze s prírodnou kozmetikou.


Ale ako dobre vieme, dôležitý nie je obal, ale ingrediencie :). V DM som si teda naposledy siahla po ich šampónovej verzii s lipou. Veľké plus u mňa za to, že je bez sulfátov, a zároveň malé mínus za alkohol na treťom mieste. Ten beriem ako nutné zlo, pokiaľ neobjavím niečo lepšie.


Keď si porovnám zloženie s ich šampónom s jojobovým olejom, je naozaj veľmi, veľmi podobné. Líšia sa v podstate len čistými prírodnými extraktmi. V tomto prípade by som najprv vyzdvihla extrakt z lipového kvetu, ktorý som sa ešte v žiadnej biokozmetike nevidela. Lipa je známa pre svoje skvelé ozdravné a regeneračné účinky nielen zvnútra ale aj vo forme obkladov a vlasových kúr. Hojí, regeneruje, posiluje, dodáva pokožke flavonoidy a vitamíny C, E. A potom tu máme extrakt z pšenice. Ten sa často objavuje aj v šampónoch proti lupinám, pretože hydratuje suchú pokožku hlavy, upokojuje a vyživuje. Navyše obsahuje proteíny, ktoré pekne obalia a vyhladia vlasy.


Vôňa je takmer úplne totožná s jojobovým šampónom, jemná svieža, ale konzistencia trošku hustejšia. Hmota je priehľadnej farby, trošku do žlto-zelena, za čo predpokladám môže najmä obsiahnuté prírodné farbivo, chlorofyl. A mám ďalšiu výhradu voči novým baleniam, nielen teda, že som konzervatívec čo nemá rád krikľavé farby, :) ale nepraktickosť dávkovacieho viečka je už závažnejšia záležitosť. Tieto typy plastových viečok sa otvárajú ťažšie, občas hrozí zlomený necht.


U Sante šampónov je podobné zloženie, aj vôňa, a tak som bola pripravená na rovnaký šampónový efekt. Veľmi som sa nemýlila, lebo opäť ide o veľmi jemný šampón, vhodný pre tých čo umývajú každý deň. Jednak preto, lebo po sulfátoch ani stopy, a potom tie dobré extrakty, ktoré upokoja vašu pokožku. Každý užívateľ prírodnej kozmetiky vie, že prírodné šampóny až tak nepenia. Rovnako to má Sante a neznamená to, že ho treba na hlavu capnúť plnú hrsť :). Potešiteľné bolo, že som registrovala určite väčší objem vlasov pri pokožke, oproti tomu s jojobákom. Myslím, že to bude v absencii práve toho jojobového oleja, ktorý mi asi trošku zaťažil vlasy pri korienkoch. Vlasy sú tiež dobre rozčesateľné.

PLUSY:MÍNUSY:
- biokozmetika certifikovaná Natrue.org a Vegan- obsahuje alkohol
- liečivá sila lipy a pšenice
- zloženie bez sulfátov (aj tých "prírodných")
- cena (200 ml, 5 €)
- vôňa a dostupnosť

Máte radi šampóny od Santé? A čo hovoríte na tie nové obaly? :)

Krásnu nedeľu ♥


Podobné príspevky na blogu:
Sante | Šampón s jojobovým olejom
Prírodné tuhé šampóny a moja skúsenosť | Navia, Ponio, Musk
Prírodný šampón proti lupinám | Weleda


2 komentáre:

  1. Mám Henna volume a jsem moc spokojená :) Už mám druhé balení a je to jeden z mých nej šampónů. Každopádně složení jsem ještě nezkoumala, což je vážný nedostatek. Musím ho napravit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preskúmaj a keby si dlho pátrala po nejakej zlúčenine kľudne mi napíš, možno budem vedieť :). Ten Henna Volume ste mi už písali viaceré, musím vyskúšať, s Henna Jojoba od Sante som bola tiež spoko :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...