piatok 16. marca 2018

To najlepšie z Alverde | Prírodný minerálny makeup a púder

Je naozaj veľmi málo produktov z prírodnej Alverde, ktoré používam dodnes. A (možno) prepkvapivo, jedná sa zväčša o ich dekoratívku. Výrobky na telo, pleť a vlasy sú fajn v prípade, keď človek na prírodnú kozmetiku prechádza a/alebo má obmedzený rozpočet. No z dlhodobého hľadiska mojej pokožke aj vlasom vadil vysoký obsah alkoholu takmer v každej jednej fľaštičke.


V pleťovej kozmetike je ten alkohol citeľný najviac, no prúser vie narobiť aj telové mlieko s jeho vysokým podielom. Po čerstvom oholení pokožku štípe a pri dlhodobom používaní zase extrémne vysušuje.

Šampóny mi prestali vyhovovať možno po roku, kedy sa pokožka viac vysušila a začali sa objavovať lupiny. Ich kondicionéry tiež nerobia svoju prácu poriadne, aspoň na mojich vlasoch. No dosť bolo kritiky, lebo majú aj vydarené veci! Tak napríklad medzi moje obľúbené Alverde fľaštičky patrí ich lak na vlasy. U viacerých recenzií na webe je hodnotený ako prepadák, z dôvodu slabej fixácie a lepivosti. Je to tak, ak ho hodnotí ten, kto roky používa na vlasy klasické chemické bomby s aerosolmi. Aj ja som tam bola. S prírodným lakom je potrebné sa naučiť citlivejšie pracovať a dať mu pár sekúnd na zaschnutie. Lebo ten pocit, že pravidelne nevdychujete toxický obláčik a nenosíte ho celý deň na hlave je na nezaplatenie.

Moja aktuálne obľúbená prírodná dekoratívka je síce bio certifikovaná Logona a Sante, ale aké sú moje TOP Alverde produkty? Stálice, ktoré používam dodnes? Jednoznačne ich make-up a púder, ale u oboch iba jeden konkrétny typ, keďže tých alternatív vyrábajú viacero.


Prírodný minerálny púder Alverde

Ten sa v mojom pomyselnom Alverde rebríčku umiestňuje na prvom mieste. Pleť mi dokáže na celé hodiny hodvábne zmatniť, nerobí mapy a pekne sa prispôsobí tónu pokožky. Toto nedokázali ani niektoré o dooosť drahšie bio púdre. Detailnejšie sa jeho zloženiu venujem v článku Alverde | Prírodný minerálny vs. kompaktný púder z roku 2015, odkedy ho používam vlastne nonstop. No to najpodstatnejšie musím spomenúť - je bez obsahu toxického mastenca. Je pre mňa naozaj nepochopiteľné, že sa táto prísada v kozmetike (vrátane biokozmetiky!) stále používa (Cancer.org/talcum-powder-and-cancer).

Update - Apríl 2018: Je to ešte len pár dní, ale spustila som vlastný obchodík, eshop so 100% prírodnou kozmetikou: Biotiful.sk, kde si môžete byť istí, že na mastenec či talc v prírodných púdrových produktoch určite nenarazíte :).

Keďže sa v tomto prípade jedná o sypký púder, jediná jeho nevýhoda spočíva v jeho práškovej konzistencii. Nanášam ho klasickou labutienkou (púdrenkou) ale pre detailnejšiu aplikáciu, napr. pod očné okolie alebo na viečka, ho odporúčam nabrať klasickým bavlneným tampónikom na odličovanie a jemne prikladať a vklepávať. Predáva sa v dvoch odtieňoch a čo som si ešte všimla, nemajú ho v každej DM.


Tekutý minerálny make-up Alverde

Vyskúšala som viaceré ich make-upy, no k tomu sa stále vraciam. Ostatné boli pre moju pleť buď príliš mastné, alebo robili mapy. Súdim, že to musí byť všeobecne obľúbený make-up, nakoľko ho majú v ponuke už niekoľko rokov. Ak si pamätáte, ako som sa v článku z roku 2015 rozčuľovala, že ich najtmavší odtieň 06 Golden Sand mi je stále svetlý :D, teraz mi ako riť na šerbeľ sadol 03 Beige Rose. Odtiene som kvôli jeho prívlastku „rose“ v názve porovnávala v drogérke dlho predlho, ale nakoniec sa mi vôbec nezdal s ružovým podtónom. Veď posúďte sami na fotke, ktorá je upravená len veľmi mierne (pridaný jas), do teplých, studených, či kontrastu zasahované nebolo :).


Rovnako zloženie tohto minerálneho make-upu ostalo od začiatku úplne nezmenené, čomu sa veľmi teším, lebo veď vieme ako poväčšine takéto „vylepšenia“ zvyknú dopadnúť. Zaoberala som sa ním v samostatnej recenzii pre Prírodný minerálny makeup Alverde. Samu ma prekvapuje, že mi tak sedí, keď okrem vody, je tam v najväčšom podiele ťažší olivový olej. No proste podarená formulka a mix zložiek za totálne ľudové ceny.


Dekoratívna kozmetika, a najmä tá, čo má k pleti priľnúť ako druhá koža je vždy ve. Na našom trhu nie je až tak veľký výber tekutých make-upov, ktoré neobsahujú mastenec (talc), čo je vlastné smutné... A nakoniec, tak ako šampóny, aj make-up je dobré z času na čas vymeniť alebo aspoň prestriedať. Neviem čím to je, ale naša pleť aj vlasová pokožka má takú zvláštnu schopnosť si na produkty privyknúť až prestanú fungovať, aj vy ste si to všimli? No stačí chvíľu používať niečo iné, a obľúbený make-up či šampón už opäť na dlhú dobu pracuje ako má.

Aká je vaša obľúbená prírodná dekoratívka?


Podobné príspevky na blogu:
Ere Perez | Prírodný a vegan krycí make-up s ovseným mliekom
Ere Perez | Prírodný a vegan make-up s Quinoa
Prvý prírodný certifikovaný lak na nechty | Logona
Tónujúce vegan balzamy na pery | Weleda
Čierna detoxikačná micelárna voda na hĺbkové čistenie pleti | Soaphoria


10 komentárov:

  1. U mňa Alverde tiež príliš nefunguje. Šampóny skoro vôbec, prvých pár použití to vyzerá dobre a potom sa mi začnú vlasy mastiť ešte viac. Kondicionéry sú tiež slabé. Pleťovka sa dá, hlavne ružový rad a rad s bahnom. Tento tvoj púder som mala a používala istý čas avšak pri druhom balení na mne začal oxidovať a bola som oranžová. A keďže make-up nie je ružový tak to nie je nič pre mňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tými šampónmi a kondišmi je to presne ako píšeš, ja som ich potom využila ako sprchové gély :). Inak, pre mňa boli tie odtiene veľké prekvapenie, lebo väčšinou majú make-upy aj púdre buď žlté alebo ružové odtiene (príp. aj neutrálne) a tu mi žiaden s "rose" v názve neprišiel do ružova, tak baby s týmto podtónom asi príliš nepotešili...

      Odstrániť
  2. Ja od Alverde milujem limitky-sprchace, tel.mlieka/kremy, kremy na ruky. Z beznej ponuky mi nesadne hocico, ale limitky, byvaju vacsinou vydarene-teda aspon mne sedia. Z dekorativky skor malickosti, ceruzky na pery/oci, obocie su ok. Aj gel na obocie je fajn, aj ked viac mi sedi od Sante, no v podstate striedam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sprcháče sa celkom dajú, aj keď tam je ten alkohol, nie je to až taká vysušovacia katastrofa. Gél na obočie si pochvaľuje viacero ľudí, musím vyskúšať ;).
      Vieš čo, limitky málokedy skúšam a to z jednoduchého dôvodu - už sa mi pár krát stalo, že som z nich bola nadšená a chcela pri nich ostať, lenže ich už nevyrábajú, keďže to bola limitka... a to naštve :D

      Odstrániť
  3. Tiež som pred pár rokmi tieto produkty používala. Minerálny make-up mi ale začal po pár baleniach na pleti oxidovať. Náhradu som zatiaľ nenašla a tak používam klasický púder. Make-up bol na zimu ok, no v lete sa jednotlivé zložky začali od seba oddeľovať a na pleti vôbec nesedel. Ako lepšiu náhradu používam bb krémy od značky So´bio etic.
    Mačka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tými prírodnými make-upmi je to v lete ťažšie, najmä ak majú v sebe veľa olejčekov a slabšie emulgátory. To isté korektory alebo aj pleťové krémy. Mne sa osvedčilo podobné konzistencie s olejmi v lete skladovať v chladničke! ;)

      Odstrániť
  4. Ahoj, vedela by si prosim poradit nejaky korektor na nedokonalosti bez skodlivych latok? Zistila som ze Alverde, ktory pouzivam obsahuje talc. Dakujem pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, s tými prírodnými korektormi je trošku ťažšie. Skúšala som snáď všetky dostupné a najlepšie boli PuroBio a Coleur Caramel. Sú bez Talcu, avšak obe majú svoje mínus :-/.
      Tekutý od PuroBio je ľahký, dobre sa s ním pracuje a splynie s pleťou. Po zapudrovaní drží celý deň, ale príliš ľahko sa zmyjete pri kontakte s vodou. Každá drobná slzička, kvapka potu ho hneď naruší.

      Tuhý korektor Couleur Caramel je naopak, na olejovej báze, a to ho robí prakticky vodeodolným. Avšak musíš presne trafiť odtieň, kryje naozaj silno a preto pôsobí nie práve úplne prirodzene.

      Snáď som aspoň trošku pomohla. Ak by si mala ďalšie otázky, pokojne sa ozvi aj na email :).

      Evka, Biotiful.sk

      Odstrániť
    2. Ďakujem krásne. Couleur Caramel ma zaujal aj obalom :P Určite sa popozerám aj po ostatných produktoch týchto značiek.

      Aďka

      Odstrániť
  5. Ahoj, pouzivam asi vacsinu kozmetiky od zn.Alverde.velmi som si ju oblubila uz asi 5 rokov v kuse som jej verna. Na zimu pouzivam puder ale v lete si len nakremujem tvar.chyba mi v tejto kozmetike neaky bronzer,kedze ja uz teraz mam opalenu plet. Najviac u mna boduje korektor 2in 1,ocne tiene, lesky,ruze.olejceky na pery.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...